www.SMCC.dk Forum Indeks www.SMCC.dk
Tilbage til forsiden her!!!

Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder

LoginLogin  TilmeldTilmeld

Profil  Søg  Tilmeldte brugere  FAQ  Grupper
Læserbrevet i Touring Nyt af PP

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    www.SMCC.dk Forum Indeks -> Alt det andet: (nyhedsbreve m.m.)
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Bjarne Christesen
Site Admin

Indmeldt: 11. sep 2006
Geografisk sted: Bolderslev

IndlægSkrevet: Fre nov 13, 2009 9:21 pm    Emne: Læserbrevet i Touring Nyt af PP Besvar, med citat

Læserbrevet i Touring Nyt

Hasarderet kørsel: Lidt strøtanker om medfødt biologi og alle er sikkert ikke enige:
Jeg er lige blevet overhalet af en galning (i bil godt nok). Fuld gas frem, han snuppede lige køen på 4 andre biler og nåede lige ind foran rækken uden at torpedere den modkørende. Hans tøs så stift ud i luften. Af dagspressen kunne også lige læses, at et uskyldigt par er torpederet. Den sag er så kommenteret af tidligere galninge (nu i rullestol) med, at skrappere fængselsstraffe ikke hjælper. Der tænkes slet ikke i de baner, når man skal vise sig.
Der gøres en masse tanker omkring hasarderet kørsel og om at få især de unge mænd til at se fornuftigt på tingene. På en eller anden måde hører denne desværre til inden for det normales vide rammer, da det jo sker hele tiden. Jeg tror, at der er en ret simpel forklaring på deres adfærd. Den er skabt af naturen til at dupere kvinder med og den underbygges her:
Illustreret Videnskab nr. 11, 2009 under temaet: Machomand eller familiefar:
Ny forskning peger på, at psykopatisk adfærd hos mænd virker yderst tiltrækkende på kvinder når de har ægløsning. I hvert fald vil mange kvinder gerne have børn med mænd, som ville have været gode beskyttere og jægere i stenalderen, men som er totalt uegnede til et moderne parforhold med fælles ansvar for børn og husholdning. Det har selvfølgelig sat sig i det menneskelige system, da der kronologisk set har været stenalder i over 99 % af tiden.
I mine unge dage (altså i gamle dage) var vi nok ikke bedre. Vi købte en knallert for alle pengene og borede den ud så den kunne køre fra de andre og man kunne blive beundret. I dag kan de samme typer købe en bil for en månedsløn og ved hjælp af udstyr fra T. Hansen pynte køretøjet op for så at race rundt i byen for at blive set. Det er helt lovligt i modsætning til den udborede knallert (og mange gange farligere).
Til et stort MC-arrangement for få år siden lagde jeg mærke til en flok lettere snavsede galninge på beskidte Buells. De kom strygende hen til supermarkedet 30 sekunder før lukketid. Ingen hjelm, ikke helt appelsinfri, bare arme og ben samt en smøg brændt helt ind i filteret. De havde de sødeste kvinder med (med hjelm). De var altså mændenes kærester. Der stod en lidt betuttet enlig MC’ist med nypudset BMW, alting i orden (som hans mor har sagt han skal) og han har sikkert lige været på kørekursus. Han har nok aldrig fået en bøde. Han lignede en, der gerne ville have en kæreste.
Joan Ørting skrev forleden i en brevkasse til en pæn og ordentlig fyr, der havde samme problem som den betuttede og henviste til, at kvinder vil have frække mænd og frække børn.
Jeg kan se det hele. Jeg er lærer på en teknisk skole. Det er nok biologisk.
Jeg kender en tidligere galning, der nu har fået en sød kone og nogle børn. Han er hoppet på næste trin. Han skælder dem ud, der kører for stærkt forbi hans hus og børn. Han har som forsørger nu fået bil med mange airbags og barnestole.
Problemet er svært at løse. De, der påstår, at man bare skal sende galningene ud på en racerbane for at køle af har skudt forbi. Det er slet ikke hvad det drejer sig om.
Måske skal vi bare se i øjnene, at det er synd for de uskyldige, det går ud over. Vi kan ikke, selv med offentlige sagsbehandlere ændre afgørende på det.
Hilsen Poul (118700).
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    www.SMCC.dk Forum Indeks -> Alt det andet: (nyhedsbreve m.m.) Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum

phpBB "skin" by DewChugr